Zakres działalności Kliniki

Klinika Chirurgii Ogólnej, Małoinwazyjnej i Wieku Podeszłego

zajmuje się diagnozowaniem i leczeniem wszystkich ostrych chorób jamy brzusznej i urazów jamy brzusznej, naczyń krwionośnych oraz urazów termicznych, przewlekłych chorób chirurgicznych układu pokarmowego i tarczycy. Lekarze specjaliści zapewniają ciągłość leczenia pacjentów z innych oddziałów szpitala. Kształcą i szkolą personel medyczny.

• dysponujemy 28 łóżkami
  • sale dwu-osobowe; trzy-osobowe
  • oddzielna sala bariatryczna
  • dedykowane łóżka bariatryczne o zwiększonym udźwigu

Naszym priorytetem jest wykonywanie zabiegów w technikach małoinwazyjnych, które sa dla pacjenta znacznie lepiej tolerowane, powodują mniej dolegliwości bólowych, skracają pobyt w szpitalu i przyśpieszają powrót do pełnej aktywności. Większość zabiegów w Naszje Klinice wykonywana jest obecnie laparoskopowo.

Jesteśmy w regionie jedynym zespołem wykonującym pełen zakres zabiegów bariatrycznych w technikach małoinwazyjnych i laparoskopowych, technikach endoskopowych. Wykonujemy zabiegi rewizyjne w przypadku nawrotu otyłości patologicznej po juz przebytych zabiegach pierwotnych. Prowadzimy kompleksowe leczenie przygotowawcze i operacyjne w przypadku otyłości skrajnej (BMI>70, masa ciała powyżej 250kg)- posiadamy niezbędny sprzęt i warunki do prowadzenia takich pacjentów. Wykonujemy zabiegi sleeve resection, Roux-en-Y gastric bypass, one anastomosis gastric bypass/ mini gastric bypass, SASI (single anastomosis sleeve-ileal bypass), balon żołądkowy.

Zajmujemy się leczeniem przepuklin pachwinowych oraz brzusznych w technikach laparoskopowych oraz endoskopowych z użyciem najnowocześniejszych materiałów (siatki). Wykonujemy zabiegi naprawcze w przypadku nawrotu przepuklin po zabiegach klasycznych i laparoskopowych. Wykonujemy pełen zakres zabiegów TAPP, TEPP, IPOM i wiele innych.

Zajmujemy się leczeniem przepuklin przeponowych, rozworu przełykowego w technikach laparoskopowych i otwartych. Leczymy zespół GERD, refluks żołądkowo-jelitowy oraz jego powikłania. Zajmujemy się diagnostyką GERD- posiadamy własny aparat do ph-metrii, wykonujemy badania z ich analizą. Wykonujemy zbaiegi naprawcze rzadkich przepuklin przeponowych i brzusznych w technikach małoinwazyjnych (przepuklina Morgagniego, Spiegla, Bochdaleka, międzymięśniowe, pourazowe)

Wykonujemy laparoskopowe operacje naprawcze w przypadku Zespołu zwężenia pnia trzewnego (MALS, zespół Dunbara)

ZAKRES ZABIEGÓW:

• operacje pęcherzyka żółciowego (kamica, zapalenie, nowotwory, inne schorzenia)
  • operacje dróg żółciowych
  • zaawansowane zabiegi endoskopowe dróg żółciowych- ECPW, protezowanie
  • operacje wątroby (torbiele, biopsje otwarte, leczenie operacyjne guzów wątroby)
  • operacje śledziony (schorzenia hematologiczne)
  • operacje wpustu (refluks, przepuklina przeponowa, nowotwory)
  • operacje żołądka (choroba wrzodowa, nowotwory)
  • chirurgia bariatryczna - operacyjne leczenie otyłości patologicznej- pełen zakres zabiegów metabolicznych
  • zabieg bariatryczne rewizyjne, leczenie powikłań, reoperacje